"Буде обов'язково проведена реформа "Укрзалізниці" - створення АТ "Укрзалізниця" очікується вже з 1 січня 2015 року. Крім того, після стабілізації економічної ситуації, Мінінфраструктури планує вивчити всі фінансові можливості для оновлення рухомого складу, зокрема, вітчизняного виробництва", - йдеться в повідомленні.
Як повідомлялося, в формі акціонерного товариства функціонують залізниці Росії (РЖД), Німеччини (Deutsche Bahn AG), Польщі (Polske Koleje Panstwowe S.A.) та інших країнах.
Стратегія реформування УЗ була прийнята ще в 2006 р. для створення на базі компанії державного акціонерного товариства, що відповідає міжнародній практиці, а також - вимогам міжнародних організацій та Європейського Союзу.
Генеральний директор підприємства Микола Сергієнко в 2010 р. заявляв: "За півтора року залізничний транспорт України має корпоратизуватись, а в 2013 р. - перетворитися в державне акціонерне товариство".
23 лютого Верховна Рада України прийняла у другому читанні запропоновані Кабінетом міністрів законопроекти №9377 про внесення змін в закон "Про залізничний транспорт" та №9337 про порядок організації акціонерного товариства на базі державної адміністрації залізничного транспорту "Укрзалізниця", який у березні підписав четвертий президент України Віктор Янукович.
Згідно з цим законом, підприємство передбачалося утворити шляхом злиття Державної адміністрації залізничного транспорту України ("Укрзалізниці"), підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування. Крім того, в статутний капітал передбачалося внести акції, частки та паї, що належать державі в компаніях, створених за участю підприємств залізничного транспорту.
Також закон передбачав зобов'язати Кабмін у місячний термін з моменту рішення про формування АТ затвердити персональний склад комісії по його створенню за участю представників Мінінфраструктури, "Укрзалізниці", Фонду держмайна, Мінекономрозвитку і торгівлі, а також галузевих профспілок. Комісія, в свою чергу, підготує зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майнового комплексу залізничного транспорту, який підлягає акціонуванню, протягом чотирьох місяців з моменту затвердження її складу. Уряд протягом місяця повинен розглянути і затвердити ці документи, а також план розміщення акцій та статуту АТ, персональний склад його органів управління.
Згідно з законом, розмір статутного капіталу компанії передбачається визначити у відповідності з актом оцінки майнового комплексу. Після цього уповноважена Кабміном особа протягом тижня після затвердження статуту подасть статут і рішення про створення підприємства на держреєстрацію.
Проте в жовтні 2013 року координатор реформування транспортної галузі координаційної ради з економічних реформ при Президентові України Олександр Кава заявляв про створення Публічного акціонерного товариства "Українські залізниці" на базі Державної адміністрації залізничного транспорту ("Укрзалізниця"), яке має бути завершено до кінця 2015 року. За його словами, акціонерне товариство буде суто господарюючим органом, а функції державного регулювання, які зараз є в "Укрзалізниці", будуть передані Міністерству інфраструктури та іншим відомствам.