"У травні 2014 року в Україні було продано близько 3 тис. нових автомобілів, тоді як в квітні автодилерам вдалося реалізувати 7,8 тис. нових авто, що на 60% менше, ніж у квітні 2013 р., і на 80% - ніж у травні 2013 р., коли зусиллями всіх дилерів було реалізовано 15,091 тис. автомобілів", - сказано в повідомленні.
На думку експерта ДП "Держзовнішінформ" Антона Коваленка, на показниках травня відбилися відразу всі негативні фактори: і девальвація національної валюти, і нові ціни, і тривалі свята, і, звичайно, ситуація на сході країни.
В результаті стрімкого падіння авторинку, всі без винятку оператори завершили місяць з негативними результатами, констатує експерт. Різниться тільки модуль абсолютних показників. За даними експерта, ЗАЗ в травні повернув 1-е місце, потіснивши Geely, що покинула трійку лідерів. Друге місце на українському ринку, як і раніше, займає Toyota. А на третю позицію вийшла Skoda.
Головною причиною рекордного "стиснення ринку" Коваленко все ж вважає стрімке зростання цін, зумовлене девальвацією гривні. Так, експерт відзначає, що переважна більшість дилерів в період з грудня 2013 р. по березень 2014 р. підвищили ціни на нові авто до 40% - практично настільки, наскільки "втратила" гривня. Також експерт відзначає, що багато автодилерів постійно змінюють ціни, не вказуючи їх на своїх веб-ресурсах.
За його словами, травень - не перший місяць падіння авторинку - в квітні рівень продажів автомобілів також суттєво скоротився порівняно з березнем - було продано на 26% менше, ніж у березні (7,8 тис. проти 10,9 тис.).